Home > POLITIK > Pilihanraya Malaysia adalah yang terbaik di dunia

Pilihanraya Malaysia adalah yang terbaik di dunia

Sistem pilihanraya di negara kita yang tercinta adalahdiantara yang terbaik di dunia kerana mengamalkan sistem demokrasi yang telus dengan memberikan hak memilih kepada semua rakyat tanpa mengira bangsa dan agama … tapi ada segelintir pihak yang kononnya rasa diri mereka ini pandai menyatakan pilihanraya di Malaysia ini tidak bersih …

Setakat ini kerajaan tidak pernah pula nak sekat mana-mana pihak yang ingin memberikan pandangan dan cadangan bagi memperbaiki sistem pilihanraya di negara kita malah boleh dikatakan hampir setiap kali pilihanraya yang berlangsung, pasti saja ada pernambahbaikan yang telah dilakukan oleh SPR …

“Setiap negara yang mengamalkan demokrasi pasti mempunyai pilihan raya dan setakat ini sistem yang diamalkan di negara ini adalah yang terbaik kerana ia berpandukan kepada perundangan yang ditetapkan,” kata Subramaniam
Subramaniam yang juga Menteri Sumber Manusia berkata, sekiranya ada pihak mempunyai pandangan dan cadangan untuk menambah baik sistem pilihan raya sedia ada, mereka boleh menggunakan saluran yang betul iaitu mengadakan perbincangan dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
“Kita ada saluran untuk mengemukakan sebarang cadangan atau idea penambahbaikan iaitu menerusi perbincangan dengan SPR. Saya pasti mereka mengalu-alukannya, jadi kita patut menggunakan saluran tersebut.
“Ia merupakan kaedah yang lebih efektif berbanding berdemonstrasi di jalan raya,” jelasnya.
Agak-agaknya lah kan … kalau pembangkang dah menang semua kerusi baru diorang cakap pilihanraya bersih .. kalau kalah jer pilihanraya kotor …
Mereka sebenarnya bukan nak tuntut pilihanraya bersih tetapi sengaja ingin menghuru-harakan negara bagi memastikan orang luar melihat Malaysia sydah tidak aman lagi .. itu sahaja niat kotor mereka …
p/s : bila ada kes je, mesti ada bende lain yang dia buat … nak tutup kes ke bro .. huhu
Advertisements
Categories: POLITIK
  1. malaysian for peace
    June 23, 2011 at 10:55 am

    Dia owang nie sengaja nak adakan perhimpunan haram demi menunjukkan Negara Malaysia dalam keadaan huru hara pada Negara asing di samping mencari publisiti murahan dengan membawa GAY – GAY serta penyokong setia PELIWAT tersohor yang masih belum menerima anugerah dari Penerbit Negara terkenal Yusof Haslam dan David Teo….

  2. June 22, 2011 at 4:31 pm

    suruh la wakil rakyat depa letak jawatan dulu…hehe…

  3. Anti Drama King
    June 22, 2011 at 4:20 pm

    Setuju dengan artikel nie…macam budak2, kalau kalah merajuk, meraung buat bising…dapat puting susu senyap….macam haram perangai sekor2!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

JohorXPress

Real Times, Real News

Kuman Kumin

pabila Kuman Kumin bercerita ...

%d bloggers like this: