Home > POLITIK > Siapa Ambiga ni??

Siapa Ambiga ni??

Korang semua kenal ke dengan siapa Ambiga ni? Bagi yang tak tau tu, Jom kita baca mengenai Ambiga …
Ambiga yang pernah menimbulkan kemarahan umat Islam terutamanya orang Melayu di negara ini kerana beliau adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001 untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.
Dalam kes Lina Joy yang murtad, Ambiga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam.
Beliau turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam, namun Majlis Peguam yang diterajui oleh Ambiga tetap meneruskan forum tersebut.
Perhimpunan haram Bersih adalah semata-mata untuk melindungi “kekotoran” dalam parti pembangkang seperti kacau bilau dalam parti seperti PKR yang tidak bersih, DAP yang selalu bermaharajalela atau autokratik dan PAS yang tidak mengikut atau sudah lari daripada perjuangan asal mereka.
KumanKumin rasa orang yang bernama Ambiga ni kan mesti orang yang memang kerja dia asyik nak membangkang jerrr apa sahaja .. jenis orang suka pada kacau bilau … orang yang suka mempertikaikan apa sahaja … dan orang yang langsung tidak bertamadun kerana asyik nak lawan undang-undang … dia rasa undang yang dia buat jer betul …
Tapi yang buat KumanKumin bertambah pelik, kenapa lah puak-puak PAS ni boleh ikut cakap si Ambiga AmbiGOAT ni ek? Orang PAS pun sama kes dengan dia ke? Sanggup gadaikan agama sendiri … Oooppss lupa ‘Negara Kebajikan … Bukan Negara Islam’ kan ..
Advertisements
Categories: POLITIK
  1. June 28, 2011 at 8:28 am

    Nanti Nik Aziz cakap dalam al-Quran memang ada suruh kita selalu berdemonstrasi haram … hehe

  2. malaysian.forpeace
    June 27, 2011 at 11:55 am

    Orang PAS katakan mereka amalkan konsep keagamaan ‘Negara Kebajikan ’ tetapi untuk BERSIH mereka sanggup gadaikan maruah dan agama, Sekarang apa pula nak di katakan dengan orang Pas yang bersama menyokong Ambiga…. ?

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

JohorXPress

Real Times, Real News

Kuman Kumin

pabila Kuman Kumin bercerita ...

%d bloggers like this: