Home > POLITIK > Tuntutan Golongan Ber-‘SHIT’

Tuntutan Golongan Ber-‘SHIT’

Jom kita ramai tengok apa yang ingin dituntut oleh pemimpin golongan-golongan yang bergelar Ber-SHIT ni … yang kaki ikut demo tuh tak tau apa pun yang diorang tuntut … janji demo haram … tuh je yang diorang tahu … diorang tak sedar yang pemimpin Ber-SHIT tuh dah cuba memanipulasi benda demi kepentingan diri sendiri dan tidak lupa kepentingan orang dibelakang tadbir yang pegang remote control diorang nih .. toksah nak sebut nama dia lah kut .. jijik rasa … sebab asyik duduk kat belakang jer kan .. huhu ..

8 Perkara yang dituntut……
1 – Membersihkan senarai pemilih.
2 – Melakukan reformasi terhadap sistem pengundian.
3 – Menggunakan dakwat kekal untuk cap jari pengundi.
4 – Membenarkan tempoh berkempen lebih dari 20 hari.
5 – Memperkukuhkan institusi awam.
6 – Mewujudkan akses terhadap media secara bebas & adil.
7 – Menghentikan amalan rasuah serta politik kotor.
8 – Membuat pindaan terhadap undang-undang.

 

Ni komen KumanKumin pasal tuntutan diatas .. pendapat peribadi lah kan .. lu orang pikirlah sendiri …

1- SPR memang sentiasa update senarai pemilih berdasarkan maklumat yang diberi .. lepas tuh sesiapa sahaja berhak membuat bantahan terhadap senarai nama yang didaftarkan dan akan dinilai semula oleh SPR … kan ada tempoh bantahan sebelum diwartakan …

2- Reformasi??? Apa yang golongan ni tau pasal reformasi?? Yang mereka tau bila sebut reformasi, siapkan baju kuning .. pastuh pergi berarak ramai-ramai .. tuh je … Sistem pengundian yang diamalkan setakat ni dah yang terbaik … tapi mereka ni bukan apa, kalau mereka menang baru lah mereka cakap sistem tuh bagus .. kalau kalah sistem tak bagus …

3- Dakwat kekal? Skrg SPR ada usaha untuk perkenal biometrik tuh .. lagi canggih … lagi berkesan KumanKumin rasa kan … kalau dakwat kekal tuh kekal sampai bile ek? kalau sampai Pilihanraya seterusnya masih x kekal, macam mana? Huhu … kalau boleh hilang, pasti ada orang yang dah undi akan cuba apa cara untuk padamkan dakwat tuh dan undi kali ke2 kan … haaa macam mana??

4- Tempoh kempen 20 hari ?? Ni paling nak gelak ni … Alllooooo kawan, yang korang kutuk kerajaan pastuh puji kerajaan Selangor, Kedah, Penang dan Kelantan tu bukan kempen ke? Rasanya 365 hari kut korang berkempen dalam masa setahun … Nik Aziz tuh setiap kali dapat pegang mic waktu kuliah/khutbah, confirm berkempen …

5- Institusi Awam dikukuhkan?? Ni cite ape ni? Nak kukuh macam mana .. bagi lah spesifik sikit .. kalau setakat nak kukuh, sekarang dah kukuh kut .. pakai batu-bata kan bangunan institusi ni ..

6- Bebas Media?? Media di Malaysia ni dah kira bebas dah … ada media arus perdana .. ada media pembangkang .. contohnya Harakah, Suara Keadilan, Selangor TV, PAS TV dan macam-macam lagi lah … malah ianya boleh diakses orang semua rakyat …

7- Rasuah? Isu ini sentiasa mendapat perhatian serius kerajaan setiap masa dari dahulu .. Kalau ada cadangan yang baik, boleh dibawa berbincang .. bukan berdemo haram … Dan Ini bukan bidang kuasa SPR laaa kawan … aduyaiiii …

8- Pindaan Undang-undang?? Adoyaiii malas nak cakap dah … lu orang pikir lah sendiri apa yang diorang nak sebenarnya …

Haaa ni pendapat peribadi KumanKumin lah kan …

Advertisements
Categories: POLITIK
  1. malaysian for peace
    June 27, 2011 at 5:04 pm

    Kawan-kawan jangan gadai maruah melayu semata-mata nak sokong pompuan india tu..ape namanya, ambiga-ambigau…gitule…takan orang melayu nak jadi orang suruhan orang india kot..tak malu ke…jangan ikut orang islam PAS (parti ajaran sesat) memang dia orang tak kisah sokong ambigau kerana dia sokong ambigau tu hina Agama islam, hina Orang Islam, keluarkan orang dari Agama Islam….jaga maruah melayu kawan2

  2. malaysian.forpeace
    June 27, 2011 at 12:14 pm

    kawan sebenarnya menyokong pendapat peribadi kumankumin, tetapi apakan daya mungkin mereka ini menjual dakwat tetapi tiada sambutan di pasaran jadi nak di gunakan untuk di celup pada cap jari pengundi pada masa pembuangan undi keadaan ini akan menyebabkan lebih ramai pengundi tidak akan keluar undi kerana dakwat ini hanya akan kehilangan pada jari lebih kurang 2 hingga 3 hari.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

JohorXPress

Real Times, Real News

Kuman Kumin

pabila Kuman Kumin bercerita ...

%d bloggers like this: